Allmänna Villkor

ALLMÄNNA BESTÄMMELSER OCH VILLKOR

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER

I dessa allmänna villkor gäller följande definitioner:

Ångerfrist: den period inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt;

Konsument: den fysiska person, som inte agerar i utövandet av ett yrke eller en näringsverksamhet, som ingår ett distansavtal med näringsidkaren;

Termingransaktion: ett distansavtal som avser en uppsättning varor och/eller tjänster där skyldigheten att leverera och/eller ta emot leverans är spridd över tiden;

Varaktigt medium: varje instrument som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information som är riktad till honom personligen på ett sätt som är tillgängligt för framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: konsumentens möjlighet att avstå från distansavtalet inom ångerfristen;

Näringsidkare: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal enligt vilket, inom ramen för ett system som näringsidkaren organiserat för distansförsäljning av varor och/eller tjänster, endast ett eller flera medel för distanskommunikation används fram till och med den tidpunkt då avtalet ingås;

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och näringsidkaren befinner sig i samma rum vid samma tidpunkt.

Allmänna villkor: dessa allmänna villkor för näringsidkaren.

 

ARTIKEL 2 - UNDERLEVERANTÖRERNAS IDENTITET

 

Registrerat företagsnamn: Y.Winklaar

Företagets namn: Yasser.Sales

Registrerat företagsnummer: 90048946

Registrerad företagsadress: Hasseltstraat 195-03 ,5046LK Tilburg

 

ARTIKEL 3 – ANWENDBARKEIT

Diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen gelten für jedes Angebot des Unternehmers und für jeden Fernabsatzvertrag und Bestellungen, die zwischen Unternehmer und Verbraucher geschlossen werden.

Vor Abschluss des Fernabsatzvertrags wird der Text dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen dem Verbraucher zur Verfügung gestellt. Wenn dies vernünftigerweise nicht möglich ist, wird vor Abschluss des Fernabsatzvertrags darauf hingewiesen, dass die Allgemeinen Geschäftsbedingungen vom Unternehmer eingesehen werden können und sie auf Wunsch des Verbrauchers so schnell wie möglich kostenlos zugesandt werden.

Wird der Fernabsatzvertrag entgegen dem vorstehenden Absatz und vor Abschluss des Fernabsatzvertrags auf elektronischem Wege geschlossen, kann der Wortlaut dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen dem Verbraucher elektronisch so zur Verfügung gestellt werden, dass er vom Verbraucher auf einfache Weise auf einem dauerhaften Datenträger gespeichert werden kann. Wenn dies vernünftigerweise nicht möglich ist, wird vor Abschluss des Fernabsatzvertrags angegeben, wo die Allgemeinen Geschäftsbedingungen elektronisch gelesen werden können und dass sie auf Wunsch des Verbrauchers auf elektronischem Wege oder auf andere Weise kostenlos zugesandt werden.

Für den Fall, dass zusätzlich zu diesen Allgemeinen Geschäftsbedingungen bestimmte Produkt- oder Dienstleistungsbedingungen gelten, gelten der zweite und dritte Absatz entsprechend und der Verbraucher kann sich im Falle entgegenstehender allgemeiner Geschäftsbedingungen immer auf die für ihn günstigste Bestimmung berufen.

Sollten eine oder mehrere Bestimmungen in diesen Allgemeinen Geschäftsbedingungen zu irgendeinem Zeitpunkt ganz oder teilweise nichtig sein oder für nichtig erklärt werden, bleiben der Vertrag und diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen ansonsten in Kraft und die entsprechende Bestimmung wird unverzüglich durch eine Bestimmung ersetzt, die dem Zweck des Originals so weit wie möglich nahe kommt.

Situationen, die nicht in diesen Allgemeinen Geschäftsbedingungen geregelt sind, müssen "im Geiste" dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen beurteilt werden.

Unklarheiten über die Erläuterung oder den Inhalt einer oder mehrerer Bestimmungen unserer Allgemeinen Geschäftsbedingungen sind "im Geiste" dieser Allgemeinen Geschäftsbedingungen auszulegen.

 

ARTIKEL 3 - TILLÄMPLIGHET

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande som lämnas av entreprenören och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan entreprenören och konsumenten.

Innan distansavtalet ingås ska texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, ska det innan distansavtalet ingås anges att de allmänna villkoren kan konsulteras av näringsidkaren och att de kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt på konsumentens begäran.

Om distansavtalet, i strid med föregående stycke och innan distansavtalet ingås, ingås på elektronisk väg, får texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten på elektronisk väg på ett sådant sätt att den lätt kan lagras av konsumenten på ett varaktigt medium. Om detta inte är rimligt möjligt ska det innan distansavtalet ingås anges var de allmänna villkoren kan läsas elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt med elektroniska medel eller på annat sätt på konsumentens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor, skall andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och konsumenten får alltid åberopa den bestämmelse som är mest förmånlig för honom i händelse av motstridiga allmänna villkor.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid något tillfälle är eller förklaras ogiltiga, helt eller delvis, ska avtalet och dessa allmänna villkor i övrigt fortsätta att gälla och den aktuella bestämmelsen ska utan dröjsmål ersättas av en bestämmelse som så nära som möjligt motsvarar syftet med den ursprungliga.

Situationer som inte regleras av dessa Allmänna Villkor ska bedömas "i andan" av dessa Allmänna Villkor.

Eventuell oklarhet avseende förklaring eller innehåll i en eller flera bestämmelser i våra Allmänna Villkor skall tolkas "i enlighet med andemeningen" i dessa Allmänna Villkor.

 

ARTIKEL 4 - ERBJUDANDET

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, skall detta uttryckligen anges i erbjudandet.

Erbjudandet kan komma att ändras. Entreprenören har rätt att ändra och justera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen ska vara tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en rimlig bedömning av

erbjudandet till konsumenten. Om Entreprenören använder bilder ska dessa vara en rättvisande bild av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara fel eller uppenbara misstag i erbjudandet binder inte entreprenören.

Alla bilder, specifikationsdata i erbjudandet är vägledande och kan inte leda till ersättning eller upplösning av kontraktet.

Bilder som medföljer produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenören kan inte garantera att de färger som visas är exakt samma som de faktiska färgerna på produkterna.

Varje erbjudande skall innehålla sådan information att det står klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till accepterandet av erbjudandet. Detta gäller i synnerhet

Priset, med undantag för tullklareringskostnader och importmoms. Dessa extra kostnader skall bäras av kunden och på dennes risk. Post- och/eller kurirtjänsten kommer att använda sig av den särskilda förordningen för post- och kurirtjänster med avseende på import. Denna ordning gäller när varorna importeras till destinationslandet i unionen, vilket också är fallet här. Post- och/eller kurirtjänsten samlar in moms (oavsett om den samlas in tillsammans med de fakturerade tullklareringskostnaderna eller inte) från mottagaren av varorna;

Eventuella leveransavgifter;

Det sätt på vilket avtalet ingås och de åtgärder som krävs för detta ändamål;

Huruvida ångerrätten gäller eller inte.

Metoden för betalning, leverans och fullgörande av avtalet;

Tidsfristen för accept av erbjudandet eller den tidsfrist inom vilken näringsidkaren garanterar priset;

Nivån på avgiften för distanskommunikation, om kostnaden för att använda tekniken för distanskommunikation beräknas på en annan grund än den vanliga grundavgiften för det använda kommunikationsmedlet;

Om avtalet arkiveras efter det att det har ingåtts och, om så är fallet, hur konsumenten kan få tillgång till det;

Det sätt på vilket konsumenten kan granska och, vid behov, hämta de uppgifter som han har tillhandahållit enligt avtalet innan det ingicks;

Eventuella andra språk på vilka avtalet kan ingås utöver nederländska;

De uppförandekoder som näringsidkaren har lämnat in och det sätt på vilket konsumenten kan ta del av dessa uppförandekoder elektroniskt.

Distansavtalets minimilängd om det är fråga om en varaktig transaktion. Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

 

 

ARTIKEL 5 - AVTALET

Med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4 ska avtalet ingås vid tidpunkten för konsumentens godkännande av erbjudandet och uppfyllandet av de villkor som anges i det.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, ska entreprenören omedelbart bekräfta mottagandet av accept av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av näringsidkaren, kan konsumenten upplösa avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt kommer entreprenören att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt kommer näringsidkaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Näringsidkaren kan - inom den rättsliga ramen - fråga om konsumenten kan uppfylla sina betalningsskyldigheter och om alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om näringsidkaren på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en beställning eller att kräva motivering eller att ställa särskilda villkor för dess utförande.

Näringsidkaren ska skicka följande information till konsumenten med produkten eller tjänsten skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av konsumenten på ett tillgängligt sätt på ett varaktigt medium:

  1. Besöksadress till näringsidkarens verksamhetsställe dit konsumenten kan vända sig med klagomål;
  2. De villkor enligt vilka och det sätt på vilket konsumenten kan utöva sin ångerrätt eller ett tydligt uttalande om att ångerrätten är utesluten;
  3. Information om garantier och befintlig kundservice;
  4. Den information som anges i artikel 4.3 i dessa allmänna villkor, såvida inte näringsidkaren redan har lämnat denna information till konsumenten innan avtalet fullgörs;
  5. Villkoren för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är tillsvidare.

Vid en långfristig transaktion skall bestämmelsen i föregående stycke endast tillämpas på den första leveransen.

Varje avtal skall ingås under förutsättning att det finns tillräcklig tillgång till de berörda produkterna.

 

ARTIKEL 6 - ÅNGERRÄTT


Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att upplösa avtalet utan att ange någon anledning i 30 dagar. Denna avkylningsperiod börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten eller en representant som i förväg utsetts av konsumenten och meddelats entreprenören.

Under avkylningsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han kommer att packa upp eller använda produkten endast i den utsträckning som är nödvändig för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt ska han returnera produkten till näringsidkaren med alla tillbehör och, om det är rimligt möjligt, i sitt ursprungliga skick och förpackning, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktionerna.

 

ARTIKEL 7 - KOSTNADER I HÄNDELSE AV ÅNGERRÄTT


Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska kostnaderna för att returnera produkterna bäras av konsumenten.

Om konsumenten har betalat ett belopp kommer entreprenören att återbetala detta belopp så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter tillbakadragandet. Villkoret är att produkten redan har mottagits tillbaka av webbshopens ägare eller att avgörande bevis för fullständig retur kan lämnas in.

 

ARTIKEL 8 - UTESLUTANDE AV ÅNGERRÄTT

Näringsidkaren får utesluta konsumentens ångerrätt för produkter som beskrivs i punkterna 2 och 3. Uteslutandet av ångerrätten gäller endast om

näringsidkaren tydligt har uttryckt detta i erbjudandet åtminstone i tid för ingåendet av avtalet.

Uteslutandet av ångerrätten är endast möjligt för produkter:

  1. som har upprättats av näringsidkaren i enlighet med konsumentens specifikationer;
  2. som är av klart personlig karaktär
  3. som på grund av sin beskaffenhet inte kan returneras, eller
  4. som kan försämras eller åldras snabbt
  5. vars pris är föremål för fluktuationer på finansmarknaden som entreprenören inte har någon kontroll över;
  6. För enskilda tidningar och tidskrifter;
  7. för ljud- och videoinspelningar och datorprogram vars försegling har brutits av konsumenten.
  8. För hygienprodukter vars försegling har brutits av konsumenten.

    Uteslutande av ångerrätt är endast möjligt för tjänster:

    1. boende, transport, restaurang eller fritidsaktiviteter som ska utövas vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
    2. vars tillhandahållande har påbörjats, med konsumentens uttryckliga samtycke, innan ångerfristen har löpt ut;
    3. i samband med vadslagning och lotterier.


    ARTIKEL 9 - PRISET

    Under den giltighetsperiod som anges i erbjudandet kommer priserna på de produkter och / eller tjänster som erbjuds inte att höjas, med undantag för prisförändringar på grund av förändringar i momssatser.

    I motsats till föregående stycke kan entreprenören erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på finansmarknaden och över vilka entreprenören inte har någon kontroll, med rörliga priser. Denna skyldighet att fluktuera och det faktum att de angivna priserna är vägledande priser anges i erbjudandet.

    Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de baseras på lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter.

    Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om entreprenören har kommit överens om detta och:

    1. Till följd av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter; eller
    2. Konsumenten har rätt att säga upp avtalet med verkan från den dag då prishöjningen träder i kraft.

    Enligt artikel 5.1 i 1968 års mervärdesskattelag är leveransorten det land där transporten påbörjas. I det aktuella fallet sker leveransen utanför EU. Därefter tar post- eller kurirföretaget ut importmomsen eller tullklareringskostnaderna från kunden. Därför debiteras ingen moms av entreprenören.

    Alla priser är föremål för tryck- och sättfel. Inget ansvar accepteras för konsekvenserna av tryck- och sättfel. I händelse av tryck- och sättfel är entreprenören inte skyldig att leverera produkten till fel pris.

    Bijzondere, extra inklaringskostnader och/eller invoerrechten zijn niet in de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

    Särskilda, extra kostnader för tullklarering och/eller importtullar ingår inte i priset och skall bäras av kunden.

     

    ARTIKEL 10 - ÖVERENSSTÄMMELSE OCH GARANTI

    Entreprenören garanterar att produkterna och / eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på sundhet och / eller användarvänlighet och de lagstadgade bestämmelserna och / eller statliga bestämmelser som finns vid den tidpunkt då avtalet ingås. Om så avtalas garanterar entreprenören också att produkten är lämplig för annan än normal användning.

    En garanti från näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagstadgade rättigheter och anspråk som konsumenten kan göra gällande mot näringsidkaren på grundval av avtalet.

    Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter måste rapporteras till entreprenören skriftligen inom 14 dagar efter leverans. Produkterna måste returneras i originalförpackningen och i nytt skick.

    Entreprenörens garantiperiod motsvarar tillverkarens garantiperiod. Entreprenören är dock aldrig ansvarig för produkternas slutliga lämplighet för varje enskild tillämpning av konsumenten eller för några råd angående användning eller tillämpning av produkterna.

    Garantin gäller inte om:

    Konsumenten har reparerat och/eller bearbetat de levererade produkterna själv eller har fått dem reparerade och/eller bearbetade av en tredje part;

    De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller på annat sätt behandlats slarvigt eller strider mot entreprenörens instruktioner och / eller har behandlats på förpackningen;

    bristfälligheten helt eller delvis beror på bestämmelser som fastställts eller kommer att fastställas av regeringen med avseende på arten eller kvaliteten på de använda materialen.

     

     

     

    ARTIKEL 11 - LEVERANS OCH VERKSTÄLLIGHET

    Entreprenören kommer att utöva största möjliga omsorg vid mottagande och fullgörande av beställningar av produkter.

    Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat entreprenören.

    I enlighet med bestämmelserna i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer entreprenören att utföra accepterade beställningar snabbt och senast inom 30 dagar, såvida inte konsumenten har kommit överens om en längre leveransperiod.

    Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan utföras eller endast kan utföras delvis, kommer konsumenten att meddelas senast 30 dagar efter det att beställningen har gjorts. I detta fall har konsumenten rätt att upplösa avtalet utan kostnader och har rätt till ersättning.

    I händelse av upplösning i enlighet med föregående stycke ska entreprenören återbetala det belopp som betalats av konsumenten så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter upplösningen.

    Om leveransen av en beställd produkt visar sig vara omöjlig, kommer entreprenören att göra allt för att tillhandahålla en ersättningsartikel. Senast vid leveransen kommer ett tydligt och begripligt meddelande att ges om att en ersättningsartikel kommer att levereras. Ångerrätten kan inte uteslutas när det gäller ersättningsartiklar. Kostnaderna för eventuell returfrakt ska bäras av entreprenören.

    Risken för skada och / eller förlust av produkter ligger hos entreprenören fram till leveransen till konsumenten eller en agent som gjorts känd för entreprenören, såvida inte annat uttryckligen överenskommits.

    Tullen

    I vissa fall av våra paket kommer tullen att utföra en inspektion av paketet som levereras till dig. Tyvärr har denna lagstiftning ändrats med verkan från och med den 1 juli 2021 och tyvärr har vi ingen kontroll över detta. I vissa fall kan tullen ta ut en liten importavgift. Men oroa dig inte! Vi ser att detta inte kommer att hända i 99% av fallen. Gäller tullavgifterna fortfarande? Eller kommer ditt paket inte att tullklareras? Detta sker på kundens egen risk och vi kan inte återbetala detta.

     

    ARTIKEL 12 - TIDSBEGRÄNSADE TRANSAKTIONER: LÖPTID, UPPSÄGNING OCH FÖRLÄNGNING

    Uppsägning

    Konsumenten får när som helst säga upp ett avtal som ingåtts på obestämd tid och som avser regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, med förbehåll för överenskomna uppsägningsregler och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

    Konsumenten får säga upp ett avtal som ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst mot slutet av den bestämda tiden, med förbehåll för de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid på högst en månad.

    I de avtal som avses i föregående stycken får konsumenten

    säga upp avtalet när som helst och inte vara begränsad till att säga upp avtalet vid en viss tidpunkt eller inom en viss period

    åtminstone säga upp avtalet på samma sätt som han eller hon tog emot det;

    alltid säga upp avtalet med samma uppsägningstid som näringsidkaren har fastställt för sig själv.

    Förlängning

    Ett avtal som ingåtts för en viss period och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster får inte förlängas eller förnyas genom implikation för en viss period.

    Med avvikelse från föregående punkt får ett avtal som ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av dags-, nyhets- och veckotidningar samt tidskrifter underförstått förlängas med en bestämd tidsperiod på upp till tre månader om konsumenten kan säga upp detta förlängda avtal vid utgången av förlängningsperioden med högst en månads uppsägningstid.

    Ett avtal som ingåtts för en bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av varor eller tjänster får förnyas genom tyst medgivande för en obestämd tid endast om konsumenten kan säga upp det när som helst med högst en månads varsel och med högst tre månaders varsel om avtalet omfattar det som har avtalats men mindre än en gång i månaden, med dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter.

    Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dags-, nyhets- och veckotidningar och tidskrifter (prov- eller introduktionsabonnemang) fortsätter inte tyst och upphör automatiskt efter prov- eller introduktionsperioden.

    Dyrt

    Om ett avtal har en löptid på mer än ett år får konsumenten säga upp avtalet när som helst efter ett år med högst en månads uppsägningstid, såvida inte rimlighet och skälighet förhindrar uppsägning före utgången av den avtalade löptiden.

     

    ARTIKEL 13 - BETALNING

    Om inte annat avtalats skall de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter det att den ångerfrist som avses i artikel 6.1 har löpt ut. När det gäller ett avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period efter det att konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.

    Konsumenten har en skyldighet att omedelbart meddela entreprenören om eventuella felaktigheter i de betalningsuppgifter som ges eller tillhandahålls.

    Vid utebliven betalning från konsumenten har näringsidkaren rätt att, med förbehåll för rättsliga begränsningar, debitera de rimliga kostnader som meddelats konsumenten i förväg. 

    ARTIKEL 14 - KLAGOMÅLSFÖRFARANDE

    Klagomål om fullgörandet av avtalet måste riktas till näringsidkaren inom 7 dagar efter det att konsumenten upptäckte bristerna, fullständigt och tydligt beskrivna.

    Klagomål som riktas till entreprenören kommer att besvaras inom en period av 14 dagar från dagen för mottagandet. Om ett klagomål kräver en förutsebar längre behandlingstid, kommer näringsidkaren att svara inom 14-dagarsperioden med en bekräftelse på mottagandet och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.

    Om klagomålet inte kan lösas i godo uppstår en tvist som kan bli föremål för tvistlösning.

    Ett klagomål upphäver inte näringsidkarens skyldigheter om inte näringsidkaren skriftligen anger något annat.

    Om ett klagomål anses vara motiverat av entreprenören kommer entreprenören, efter eget gottfinnande, att ersätta eller reparera de levererade produkterna utan kostnad.

     

    ARTIKEL 15 - RÄTTSLIGA TVISTER

    Avtal mellan entreprenören och konsumenten som dessa allmänna villkor hänför sig till regleras uteslutande av nederländsk lag. Även om konsumenten bor utomlands.

    ARTIKEL 16 - SMS-MARKNADSFÖRING

    Genom att godkänna STCKHLM Fashion Clubs SMS-marknadsföring i kassan och inleda ett köp eller registrera dig via våra prenumerationsverktyg godkänner du att få återkommande SMS-meddelanden (för din beställning, inklusive påminnelser om avbrutna köp), erbjudanden om textmarknadsföring och transaktionstexter, inklusive begäran om recensioner från oss, även om ditt mobilnummer är registrerat på en statlig eller federal lista över förbjudna samtal. Frekvensen av meddelanden varierar. Samtycke är inte ett villkor för köp.

    Om du inte längre vill ta emot marknadsföringsmeddelanden och aviseringar via SMS ska du svara med STOP på alla mobilmeddelanden som vi skickar eller använda den avregistreringslänk som vi tillhandahåller i alla våra meddelanden. Du förstår och godkänner att alternativa metoder för att avsluta prenumerationen, såsom att använda andra ord eller förfrågningar, inte kommer att betraktas som en lämplig metod för att avsluta prenumerationen. Vi tar inte betalt för Tjänsten, men du är ansvarig för eventuella avgifter som din mobiloperatör kan ta ut för textmeddelanden. Avgifter för meddelanden och data kan tillkomma.

    Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra de telefonnummer eller kortnummer som vi använder för att tillhandahålla Tjänsten. Du kommer att meddelas i sådana fall. Du samtycker till att meddelanden som skickas till ett telefonnummer eller kortnummer som ändrats av oss, inklusive STOP- eller HELP-förfrågningar, kanske inte tas emot och vi är inte ansvariga för att uppfylla eventuella förfrågningar i sådana meddelanden.

    I den utsträckning som lagen tillåter samtycker du till att vi inte ansvarar för misslyckad, försenad eller felaktig leverans av information som skickas via tjänsten, för eventuella fel i sådan information och/eller för eventuella åtgärder som du vidtar eller underlåter att vidta i förlitan på informationen eller tjänsten.